Šių metų vasara šiltais orais nelepino, tačiau tą grąžą su kaupu atiduoda ruduo. Besimėgaujant gražiomis dienomis verta nepamiršti, kad jos nesitęs amžinai. Jau spalio mėnesio viduryje dalyje Lietuvos miestelių termometro stulpelis trumpam nukrenta žemiau minuso, o reikšmingas atšalimas įprastai fiksuojamas spalio gale - lapkričio pradžioje. Sudėtinga numatyti, kada šiemet subjurs orai, tačiau ruoštis galime pradėti jau dabar.
Kuomet oro temperatūra yra žemesnė nei -10 °C akumuliatoriaus galia gali sumažėti kone per pusę. Taip vyksta dėl to, nes vėsus oras sulėtina chemines reakcijas pačiame akumuliatoriuje. Tokiu oru ypač rizikingi trumpi pasivažinėjimai, nes tada akumuliatorius nespėja pilnai pasikrauti ir gali iškrėsti pokštą - reikiamu metu starteris variklio taip ir neužves. Tačiau visada yra sprendimas - rekomenduojama prieš pat žiemą patikrinti akumuliatoriaus kokybę, jei jūsiškis tarnauja ne pirmus metus, gali būti, kad teks pasikeisti nauju.
Šaltame ore alyva tampa šiek tiek tirštesnė, klampesnis tepalas sunkiau prateka, dėl to greičiau dėvisi variklis. Gamintojai dažnai nurodo dvi rekomenduotinas alyvos klases - vieną šiltajam, kitą šaltajam metų laikui. Patariama pasitarti su meistrais, kurie gali patikrinti esamą alyvos lygį, spalvą, kokybę ir nurodyti kokių veiksmų verta imtis norint tinkamai pasiruošti žiemai.
Kitas svarbus objektas - padangos. Oras daro įtaką padangų slėgiui. Šaltas oras gali būti priežastis, kodėl dingo net 0,5 baro. Primename, kad per minkšta padanga blogiau sukimba su kelio danga, o tai prailgina stabdymo kelią. Verta nepamiršti, kad žiemą keliai gali būti pasidengę ledu ar sniegu, kas taip pat papildomai ilgina stabdymo tikslumą.
Taip pat verta patikrinti ir padangų protektoriaus gylį, kuris turėtų būti ne mažesnis kaip 4 mm. Net jei viskas normos ribose, įsivertinkite dar ir padangų amžių. Specialistai teigia, kad per 5 metus guma gali sukietėti ir taip pat prarasti sukibimą.
Daugelis vairuotojų vasarą naudoja šiltam orui skirtą langų ploviklį. Atšalus jis gali pradėti stingti ne tik bakelyje, bet ir purkštukuose. Rudenį ir žiemą keliai šlapi, iš po kitų automobilių lekia purvas, taigi tinkamai nenuvalius langų prastėja matomumas. Vasarinį skystį rekomenduojama keisti žieminiu, ant kurio etiketės nurodyta -20 °C arba -30 °C. Tai padės išvengti nemalonių situacijų, nes langų skystis garantuoja geresnį matomą kelyje.
Net ir kruopščiai pasiruošus, visko iš anksto nuspėti neįmanoma, neretai nutinka tai ko mažiausiai tikiesi, juk prastesnės oro sąlygos veikia visus eismo dalyvius. Būtent todėl verta apsvarstyti „Pagalbos kelyje“ paslaugą ir KASKO draudimą. Abi šios paslaugos užtikrins pagalbą, kai labiausiai jos prireiks.