Augančios automobilio draudimo kainos: Konkurencijos taryba neįžvelgia pažeidimų

0

sudauzytas automobilisLietuvos banko duomenimis, vidutinė transporto priemonės privalomojo civilinės atsakomybės draudimo įmoka per pirmąjį 2017 metų pusmetį padidėjo net 24 proc. Dėl tokio kainų šuolio daugeliui vairuotojų kilo klausimas ar toks kainos kėlimas yra pagrįstas. Anot Konkurencijos tarybos Draudžiamų susitarimų tyrimo skyriaus vedėjos Irmos Urmonaitės, būtina atkreipti vairuotojų dėmesį į tai, kad skirtingos draudimo įmokos paprastai nustatomos, atsižvelgus į konkretaus atvejo aplinkybes, įskaitant, vairuotojo amžių, turimą vairavimo stažą, drausmingumą, automobilio tipą. Kainų kilimui įtakos taip pat turi auganti ekonomika, brangstančios remonto kainos, išaugęs draudimo išmokų skaičius (padidėjęs avaringumas), padidėjęs naujų automobilių pardavimas, draudimo rūšių nuostolingumas ankstesniais laikotarpiais ir pan. „Taigi, vien tai, jog draudimo bendrovės pakėlė paslaugų kainas, savaime nerodo, kad buvo sudarytas konkurenciją ribojantis susitarimas“, – pasakojo I Urmonaitė.

Pasak Lietuvos draudikų asociacijos direktorius Andriaus Romanovskio, septynios bendrovės gali užtikrinti labai aukštą konkurencijos lygį. Be to, svarbu suprasti, kad ne įmokų skaičius lemia draudimo verslo sėkmę. „Geras ir tinkamas rizikos vertinimas yra esminis draudimo paslaugos sėkmės komponentas. Kiekvieno draudiko rizikos vertinimo mechanizmas yra individualus ir unikalus. Todėl dažnai gali būti situacija, kai tam pačiam klientui paskaičiuota įmoka skirtingose bendrovėse gali skirtis kartais“, – sakė jis. Anot A. Romanovskio, įmokų dydžius lemia ir kiti tradiciniai faktoriai: draudimo rūšies pelningumas/nuostolingumas, infliacija, darbo užmokesčio augimas, avaringumas.

Nuo 2004 metų privalomas draudimas pamečiui draudimo rinkai visada buvo nuostolingas. Pasak Lietuvos banko 2017 metų pirmojo pusmečio draudimo rinkos apžvalgos, tokie neigiami rezultatai turi įtakos bendram rinkos rezultatui, o didėjančios draudimo kainos šią susiklosčiusią situaciją turėtų pagerinti. „Akivaizdu, kad draudikai pagaliau ėmėsi priemonių, kad pataisytų susiklosčiusią padėtį. Tačiau ne vien pajamos turi įtakos rezultatui, sąnaudos – taip pat“, – teigiama ataskaitoje.

Tuo tarpu, Lietuvos automobilininkų sąjungos atstovas Šarūnas Jankauskas pabrangusį draudimą komentavo taip: „Augantys įkainiai niekada nėra pozityvi žinia. Stengiamės, kad to nebūtų. Aišku, gal draudimas mato dideles rizikas, avaringumo skaičiai Lietuvoje nėra labai gražūs“. Jis pasakojo, kad šiuo metu draudimo įmonėms ruošia pasiūlymą, kaip būtų galima sumažinti avaringumą, o kartu ir draudimo kaštus.