Populiariausios „Google“ paieškos: ką stebėjo lietuviai

0

   Krepšinis, Igoris Molotkovas su nušvilptu iš policijos kalašnikovu, „Uber“ ir klausimas, kaip atpažinti eurus – populiariausi raktažodžiai, kurių 2015-aisiais lietuviai ieškojo „Google“. Tarp verslo paieškų pirmauja „Lemon gym“ ir „Lidl“.

Tai skelbiama kasmetinėje „Google“ paieškų rezultatų suvestinėje. 2015 m. paieškos tendencijos atspindi, jog Lietuvos gyventojai labiausiai domėjosi naujausiomis šalies ir pasaulio žiniomis, jų dėmesį kaustė teroro išpuoliai Paryžiuje, karas Sirijoje, vaiko teisių apsaugos skandalas Norvegijoje.

Lietuvos naujienose tautiečiai dažniausiai ieškojo informacijos apie krepšinį, privalomąją karinę tarnybą ir euro įvedimą Lietuvoje. Nepamirštos ir pramogos: „Eurovizijos“ konkursas, „Snapchat“ aplikacija, tarp turistinių objektų lygių sau neturėjo Medžių lajų takas Anykščiuose.

Dalis naujienų, kurių ieškojo lietuviai, patraukė ir viso pasaulio dėmesį. Ieškomiausia žinia pasaulyje 2015 m. buvo apie teroro išpuolį Paryžiuje, kuri į „Google“ esantį laukelį buvo suvesta daugiau nei 897 mln. kartų. Po jos sekė Oskarų apdovanojimai (406 mln. kartų). Daug dėmesio sulaukė ir naujausia fantastinio filmo „Žvaigždžių karai“ dalis bei ryškiausių žvaigždžių mirtys.

„Prekių ženklų dešimtukas parodo, kad lietuviai dažnai ieško pasaulyje jau populiarių, bet į Lietuvą dar tik įžengiančių ar besiplečiančių prekės ženklų. Nors pirmauja „Lemon gym“, ne daug nuo jo atsilieka dar neatsidaręs, „Lidl“ prekybos tinklas. Taip pat pastebėtas „Uber“ atėjimas į Lietuvą bei IKEA parduotuvės atidarymas Klaipėdoje. Tarp labiausiai 2015 m. ieškotų prekės ženklų Lietuvoje matome ir greitai populiarėjančias e. paslaugų ir e. komercijos prekės ženklus –„Paysera, „eDrauda“, „Ali Express“. Sąrašą papildo ir naujai atsidarę „Nordika“ bei bankrutavę „Freshmarket“ prekybos centrai“, – vardija Regimantas Urbanas, „Google“ rinkodaros vadovas Baltijos šalyse.

Produktų kategorijoje ryškus lyderis buvo naujoji „Windows“ operacinės sistemos versija – „Windows 10“. Pasak p. Urbono, nors lojalumas „Samsung“ gaminiams išlieka labai didelis, tarp ieškotų produktų atsirado ir „Huawei“ išmanusis telefonas, taip pat lietuviai domėjosi ir išmaniaisiais laikrodžiais „Apple Watch“ – jie taip pat TOP 10 labiausiai ieškotųjų sąraše.